Skip to content

Kā saņemt kompensāciju no aviokompānijas?

Kompensācija no aviokompānijas

Šajā lapā ir atsauces uz mūsu sadarbības partneriem. Ja pēc nospiešanas uz kādas no saitēm tu veiksi pirkumu, mēs, iespējams, nopelnīsim komisiju.


Kā saņemt kompensāciju no aviokompānijas? Kādos gadījumos aviokompānijai ir pienākums saviem klientiem maksāt kompensāciju? Vai arī tev pienākas kompensācija? Cik daudz ir iespējams saņemt? Vai tev ir nepieciešama apdrošināšana, lai saņemtu kompensāciju? Šie ir daži no jautājumiem, uz kuriem mēs atbildēsim šajā rakstā.

Teikšu kā ir – šī tēma ir ļoti plaša.

Taču vairāk nekā pusotra gada pieredze, ikdienā lasot un interesējoties tieši par aviokompensācijām Eiropā, man liek domāt, ka spēšu par to pastāstīt vienkārši un saprotami.

Ja gribi visu vienkāršot – piesakies kompensācijai ar starpnieku palīdzību.

Tu aizpildīsi vienkāršu anketu, parakstīsies un tas arī viss. Viss pārējais tiks izdarīts tavā vietā. Ja angļu valoda ir šķērslis, ar šo uzņēmumu tu vari droši sazināties arī latviski vai krieviski. Turklāt, ja izrādīsies, ka kompensācija tev tomēr nepienākas, tas tev neko nemaksās. Ja kompensācija pienākas, par saviem pakalpojumiem uzņēmums paņems 25% no summas. Refundor ir mūsu sadarbības partneris, tāpēc es zinu, ka viss būs tā kā solīts.

Piesakies kompensācijai ar Refundor

Bet tagad par visu pēc kārtas.

Lidmašīna Kijevas aviācijas muzejā

Kompensācija no aviokompānijas: Ievads

Kā tas vispār sākās?

Kāpēc ir iespējams saņemt līdz pat 600 eiro kompensāciju no aviokompānijas?

Un kāpēc pēkšņi visi tev stāsta, lai neaizmirsti lidojuma kavējuma gadījumā pieteikties kompensācijai? Patiesībā tas nav necik pēkšņi. Šādi noteikumi ir spēkā Eiropas Savienībā jau kopš 2004. gada – Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr. 261/2004. Tomēr tikai pēdējo gadu laikā cilvēki par to ir sākuši runāt.

Līdz šim to zināja tikai pieredzējušākie ceļotāji un aviokompānijas.

Bet arī tagad joprojām tikai retais saprot, ko tieši nozīmē šie noteikumi. Un tikai retais līdz galam saprot un spēj pastāvēt par savām tiesībām, kad ir tāda vajadzība.

Aviokompānijas savukārt izmanto šo neziņu.

Ja tev labāk patīk skatīties video nevis lasīt – te par svarīgāko es stāstu video formātā:

Kā tas izpaužas dzīvē?

Ja arī klients interesējas par iespēju saņemt kompensāciju, jo bija ilgs kavējums vai lidojuma atcelšana, saziņā tiek izmantoti juridiski termini un nopietnas atrunas – tā kā tehniski bojājumi, lai tikai pierādītu pretējo – ka kompensācija diemžēl nepienākas.

Man pašam tikko bija gadījums ar Qatar Airways (starp citu, nr. 1 aviokompānija pasaulē), ka lidojums kavējās medicīniskas ārkārtas situācijas dēļ.

Tā teica aviokomānija. Un tāpat viņi teica, ka man kompensācija nepienākas.

Nolēmu neastāt to tāpat vien, un aizpildīju pieteikumu ar Refundor.

Dažas nedēļas vēlāk manā kontā tika ieskaitīti 450 eiro.

Izrādījās, ka Qatar Airways meloja.

Ceļotāji - Pāris

1. Kādos gadījumos ir iespējams saņemt kompensāciju no aviokompānijas?

Kompensācija pienākas 3 gadījumos:

  • Ja lidojums kavējas 3 vai vairāk stundas,
  • Ja lidojums tiek atcelts mazāk nekā 14 dienas pirms izlidošanas,
  • Ja tev tiek liegta iekāpšana lidmašīnā (jo ir pārdots pārāk daudz biļešu).

Šī kompensācija pienākas visiem pasažieriem, arī – zīdaiņiem.

Tam nevajag ceļojumu apdrošināšana.

Atkarībā no valsts kompensāciju var pieprasīt arī par 2-3 gadus veciem lidojumiem.

Svarīgi! Tas attiecas tikai uz tiem gadījumiem, kad tā ir aviokompānijas vaina.

Ja lidojums kavējas vai tiek atcelts, piemēram, stipras sniega vētras dēļ, tad kompensācija visbiežāk nepienāksies. Ja lidojums kavējas, jo tehniskajā pārbaudē ir atklājusies problēma ar lidmašīnu – kompensācija pienākas. Tāpēc, ka tehniskas problēmas tiek uzskatītas, par kaut ko tādu, no kā aviokompānija var izvairīties. Ja tā ir pienācīgi rūpējusies par savām lidmašīnām. Izņēmums ir rūpnīcas defekti.

Šie ir Eiropas Savienības noteikumi, taču atsevišķos gadījumos tie attiecas arī uz lidojumiem no citām valstīm. Un tāpat tie attiecas arī uz lidojumiem, kurus izpilda ārpus Eiropas reģistrētas aviokompānijas, tā kā Qatar Airways vai Aeroflot.

Airbaltic lidmašīna

2. Uz kādām aviokompānijām attiecas šie noteikumi?

Šie noteikumi attiecas uz visām aviokompānijām.

Arī kompensāciju apjomi ar visām aviokompānijām ir vienādi.

Jā, ir iespējams saņemt 400 eiro kompensāciju arī tad, ja biļete maksāja tikai 40 eiro.

Ja aviokompānija IR reģistrēta Eiropas savienībā, tas attiecas uz:

  • lidojumiem Eiropā;
  • lidojumiem no Eiropas uz citām valstīm;
  • lidojumiem no citām valstīm uz Eiropu.

Ja aviokompānija NAV reģistrēta Eiropas savienībā, tas attiecas uz:

  • lidojumiem Eiropā;
  • lidojumiem no Eiropas uz citām valstīm.

Vienīgā atšķirība? Ja aviokompānija nav no Eiropas, kā piemēram Aeroflot vai Qatar Airways, tas attiecas tikai uz to lidojumiem Eiropā un no Eiropas uz citurieni. Bet, ja lidojums ir teiksim no Maskavas uz Rīgu, tad šie noteikumi nav spēkā.

Vēl reizi uzsvēršu – viss šajā rakstā minētais attiecas tikai uz šiem gadījumiem.

Ja tu lido Āzijā ar Āzijas aviokompāniju, šajā gadījumā šie noteikumi nav spēkā.

Kompensācija no aviokompānijas

3. Cik liela ir kompensācija?

Kompensāciju apjomi Eiropā ir fiksēti: 250, 400 vai 600 eiro.

Tie ir atkarīgi tikai no tā, cik tāls ir lidojums.

Jo tālāks lidojums, jo vairāk ir iespējams saņemt.

To nekā neieteikmē biļetes cena. Tāda pat kompensācija pienākas arī zīdainim, kuram nav iegādāta atsevišķa sēdvieta. Un to ir iespējams saņemt arī tad, ja tev nav apdrošināšanas. Jā, ir iespējams saņemt 400 eiro kompensāciju arī tad, ja tava biļete maksāja tikai 40 eiro. Un arī tad, ja tev nav ceļojumu apdrošināšanas.

Kā saprast, cik daudz ir iespējams saņemt?

  • 250 EUR – ja lidojuma attālums ir līdz 1500 km;
  • 400 EUR – ja lidojuma attālums ir no 1500 līdz 3500 km;
  • 600 EUR – ja lidojuma attālums ir vairāk nekā 3500 km.

Ja tas ir savienotais lidojums, kas sastāv no 2 vai vairāk lidojumiem, tiek skatīts attālums starp ceļojuma sākuma un beigu punktu. Kā arī kavējumu skatās atkarībā no tā, cik ļoti vēlāk tu esi nonācis gala punktā.

Ja ir 3h kavējums, bet galamērķi tu sasniedz ar 2h 30 minūšu kavējumu, tad kompensācija visbiežāk nepienāksies.

Piemērs. Tavs lidojums ir Rīga – Parīze – Dubaija. Lidojums Rīga – Parīze kavējas. Tu nonāc Dubaijā ar 3h 30 minūšu kavējumu. Iemesls? Tehniskas problēmas ar lidmašīnu. Šajā gadījumā kompensācija pienākas. Tāpēc, ka Dubaijā  esi ieradies ar vairāk nekā 3 stundu kavēšanos.

Savukārt, lai aprēķinātu kompensācijas apjomu, ir jāskatās attālums no Rīgas līdz Dubaijai.

Nevis attālums no Rīgas līdz Parīzei vai no Parīzes līdz Dubaijai.

Visos gadījumos, kad ir savienotais lidojums, jāskatās attālums no sākumpunkta līdz pēdējam galapunktam, uz kurieni ir iegādāta aviobiļete.

Izņēmums: 50% no kompensācijas

Ir viens izņēmums.

Ja tas ir tālais lidojums (3500+ km), kas ir atcelts, un tev ir piedāvāts jauns lidojums.

Ja galu galā kavējums būs starp 3-4 stundām, tad pienākas 300 nevis 600 eiro kompensācija.

Lidojumu informācijas ekrāns Honkongas lidostā

4. Cik ilgs ir tavs kavējums?

Kā saprast, cik tieši ilgs ir tavs kavējums?

Un vai kompensācija pienāksies vai nē?

Mana metode ir ļoti vienkārša. Dodoties lidojumā, es uzstādu savā telefonā otru pulksteni, kurš man rāda laiku konkrētajā valstī. Pirms lidojuma piefiksēju sev, cikos pēc vietājā laika manam lidojumam ir jāpienāk galamērķī. Kad piezemējos – pārbaudu pulksteni, un salīdzinu ar to, cikos bija plānots ierasties.

Gadījumos ar kompensācijām par ierašanās brīdi uzskata to momentu, kad tiek atvērtas lidmašīnas durvis un kad pasažieri var sākt pamest lidmašīnu. Tieši to brīdi. Nevis, piemēram, piezemēšanos.

Ja kavējums ir gandrīz 3 stundas, ir vērts pasekot līdzi, cikos tiek atvērtas durvis.

Šo brīdi var piefiksēt, piemēram, nofilmējot video kā pierādījumu.

Video parādot gan to, cik ir pulkstens, gan arī kad tiek atvērtas lidmašīnas durvis.

5. Kad es saņemšu kompensāciju no aviokompānijas?

Parasti tas notiek aptuveni 2 mēnešu laikā.

Bet pavisam noteikti tas nenotiks uzreiz. Ar to ir jārēķinās.

Ja būs ekstra izmaksas, sākotnēji tās būs jāsedz no savas kabatas.

Ir tikai 1 veida situācijas, kad ir ierasta prakse, uzreiz piedāvāt kompensāciju naudā. Ja ir izrādījies, ka lidmašīna ir pilna, un kādam ir jāpaliek “aiz borta”, parasti tiek meklēts brīvprātīgais, kas ir gatavs lidot ar vēlāku reisu. Šim brīvprātīgajam parasti tiek piedāvāta kompensācija.

Kaspars Kualalumpurā, Malaizijā

Kā saņemt kompensāciju no aviokompānijas?

Pirmkārt un galvenokārt – tā ir jāpieprasa.

Jā, kompensācija ir jāpieprasa. Ja tu neko neprasi, neviens tev neko nemaksās.

– Vienkāršākais variants

Ja gribi visu vienkāršot – piesakies kompensācijai ar Refundor palīdzību.

Tu aizpildīsi vienkāršu anketu, parakstīsies un tas arī viss. Šobrīd anketa ir pieejama tikai angļu valodā, taču jautājumu gadījumā ar Refundor var sazināties arī latviešu, krievu un spāņu valodā.

Viss pārējais tiks izdarīts tavā vietā.

Vēlāk pateiksi savu konta numuru, un tev tiks pārskaitīta nauda. Tik vienkārši.

Par šo pakalpojumu Refundor ņem komisiju, 25 EUR + 25% no kompensācijas apjoma.

Ja kompensācija netiek iegūta, nekas nav jāmaksā. 

Piesakies kompensācijai internetā

– Lētākais variants

Otrs labākais variants – sazināties ar aviokompāniju un pieprasīt kompensāciju.

Ar dažām aviokompānijām tas būs vienkāršāk, ar citām – grūtāk. Ar dažām var sanākt tā, ka stundu vai divas pavadīsi meklējot, kā aviokompānijai nosūtīt sūdzību. Konkrēti ar Norwegian man pašam ir tieši tāda pieredze. Nekā nevarēju atrast kā, lai viņiem nosūta kompensācijas pieprasījumu. Beigu beigās atradu kontaktformu, taču tas nebija iespējams, meklējot pa tiešo viņu mājas lapā.

Dažas aviokompānijas atbild pēc nedēļas, citas – tikai pēc mēneša vai diviem.

Svarīgākais – pacietība, neatlaidība un vajadzības gadījumā konsultēšanās ar citiem ceļotājiem un/vai PTAC.

Ja lidojums ir no citas valsts (ne Latvijas), PTAC vietā būs jāsazinās ar attiecīgās valsts patērētāju tiesību aizsardzības biroju.

Savu ziņu aviokompānijai var rakstīt brīvā veidā, vienkārši atsaucoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr. 261/2004 (Regulation (EC) No 261/2004) un pieprasot kompensāciju. Lai uzzinātu vairāk par savām tiesībām, spied te. Teksts ir pieejams gan latviski un angliski, gan arī citās valodās.

Strīdīgos gadījumos palīdz atsaukšanās uz citiem līdzīgiem gadījumiem, kad kompensācija ir tikusi piešķirta.

– Biežākie attiekuma iemesli

Divi biežākie atteikuma iemesli:

  • tehniskas problēmas;
  • ārkārtēji apstākļi (extraordinary circumstances).

Turklāt tehniskas problēmas bieži vien tiek sauktas par ārkārtējiem apstākļiem, no kuriem nebija iespējams izvairīties. Atceries, ka tehniskas problēmas – ja vien tas nav rūpnīcas defekts – parasti tomēr netiek uzskatīts par neparedzamu apstākli. Tāpēc tehnisku problēmu gadījumā kompensācija visbiežāk pienākas.

Regulā ir teikts, ka ir tādi ārkārtēji apstākļi, no kuriem nevarētu izvairīties pat tad, ja tiktu veikti visi iespējamie pasākumi. Un, ja tas ir kavējuma vai atcelšanas iemesls, tad kompensācija no aviokompānijas nepienākas.

Diemžēl aviokompānijas to izmanto negodprātīgi.

Tāpēc, ja tava lidojuma kavējuma vai atcelšanas iemesls ir tieši “extraordinary circumstances”, noteikti pārjautā, kas tieši tas tāds ir. Aviokompānijai šādās situācijās ir pienākums uzrādīt pierādījumus. Ja vien tas nav pretrunā ar likumdošanu.

Cilvēki Honkongas lidostā

AIZKAVĒTA lidojuma kompensācija

Ja tavs lidojums kavējas un galamērķī esi nonācis 3 vai vairāk stundas vēlāk, ļoti bieži tev pienākas kompensācija no aviokompānijas.

Kompensācija pienākas visos gadījumos, kad kavējuma iemesls ir kaut kas tāds, kas ir aviokompānijas atbildība.

Šī kompensācija pienākas visiem pasažieriem, arī – zīdaiņiem. Tam nevajag ceļojumu apdrošināšana.

Svarīgi! Kompensācijas izmaksa neatbrīvo aviokompāniju no pienākuma nogādāt tevi galamērķī. Tāpat kā tas, ka esi nogādāts galamērķī, neatbrīvo aviokompāniju no pienākuma izmaksāt kompensāciju. Ja tāda pienākas.

Ko darīt, ja tavs lidojums kavējas?

Ja vēl esi mājās, kad to uzzini, ir vērts pagaidām palikt mājās un kādu brīdi pasekot līdzi informācijai.

Piezvani uz lidostu, lai precizētu, ir vai nav mainījies reģistrēšanās laiks tavam lidojumam.

Ja kavējums ir īss, ļoti iespējams, ka reģistrēšanās (check in) laiks nav mainījies. Tādā gadījumā dodies uz lidostu kā plānots.

Tiesības uz aprūpi (bezmaksas ēdiens, dzēriens un viesnīcas istaba)

Ko darīt, ja kavējums ir ilgs? Ja ir jāgaida vairākas stundas.

Pirmkārt, neatkarīgi no apstākļiem aviokompānijai ir pienākums nogādāt tevi līdz galamērķim.

Ja vien nav tā, ka pats esi izvēlējies ņemt naudu nevis jaunu lidojumu – kad tiek dota tāda iespēja, tevi nogādās līdz galamērķim.

Reizēm var būt tā, ka gaidīšana ievelkas, izlidošanas laiks visu laiku tiek pārlikts, un nav īsti skaidrs, cik ilgi tas tā notiks. Vienmēr ir iespēja, ka kādā brīdī lidojums tiek atcelts pavisam. Tādā gadījumā tā skaitās lidojuma atcelšana, un tev tiks piedāvāts izvēlēties jaunu lidojumu (bez maksas) vai naudas atmaksu.

Ko ir svarīgi atcerēties:

  • ja būs jāgaida 3 vai vairāk stundas, tev pienākas bezmaksas maltīte un piekļuve internetam vai 2 zvani. Ja tas netiek piedāvāts, prasi to savai aviokompānijai;
  • ja būs jāgaida visu nakti vai ilgāk, tev pienākas gan ēdiens, gan arī bezmaksas viesnīcas istaba un transports uz viesnīcu.

Honkongas lidostā

ATCELTA lidojuma kompensācija

Tu esi uzzinājis, ka tavs lidojums ir atcelts.

Ja tā ir aviokompānijas vaina un ja tas ir noticis mazāk nekā 14 dienas jeb 2 nedēļas pirms izlidošanas, ļoti bieži tev pienākas 250, 400 vai 600 kompensācija. Jo tālāks lidojums, jo lielāka būs kompensācija.

Ja esi informēts par to 7-14 dienas pirms izlidošanas:

  • Esi izvēlējies jaunu lidojumu, kas izlido ne ātrāk kā 2h pirms plānotā laika, un kas galamērķī nonāk ne vēlāk kā 4h pēc plānotā ielidošanas laika. Šajā gadījumā kompensācija nepienākas.
  • Visos pārējos gadījumos kompensācija visdrīzāk pienākas.

Ja esi informēts par to mazāk nekā 7 dienas pirms izlidošanas:

  • Esi izvēlējies jaunu lidojumu, kas izlido ne ātrāk kā 1h pirms plānotā laika, un kas galamērķī nonāk ne vēlāk kā 2h pēc plānotā ielidošanas laika. Šajā gadījumā kompensācija nepienākas.
  • Visos pārējos gadījumos kompensācija visdrīzāk pienākas.

Svarīgi! Kompensācijas izmaksa neatbrīvo aviokompāniju no pienākuma nogādāt tevi galamērķī. Tāpat kā tas, ka esi nogādāts galamērķī, neatbrīvo aviokompāniju no pienākuma izmaksāt kompensāciju. Ja tāda pienākas.

Ko darīt, ja tavs lidojums ir atcelts?

Kad aviokompānija atceļ lidojumu, tā parasti piedāvā izvēlēties:

  • jaunu lidojumu;
  • vai biļetes cenas atmaksu.

Ja tas ir noticis mazāk nekā 14 dienas pirms lidojuma, papildus tam pienākas arī kompensācija naudā. Tieši tā kā esmu aprakstījis augstāk. Un tieši tādos apjomos.

Taču sākotnēji tev ir jāizdomā, kuru no 2 variantiem izvēlēties.

Izvēlēties jauno lidojumu vai naudas atmaksu.

Tiesības uz aprūpi (bezmaksas ēdiens, dzēriens un viesnīcas istaba)

Ko darīt, ja lidojums ir atcelts pēdējā brīdī, kad tu jau esi lidostā?

Vai varbūt tas ir viens no taviem lidojumiem ceļā uz galamērķi, un tagad esi jau pusceļā.

Pirmkārt, neatkarīgi no apstākļiem aviokompānijai ir pienākums nogādāt tevi līdz galamērķim.

Ja vien nav tā, ka pats esi izvēlējies ņemt naudu nevis jaunu lidojumu, tevi nogādās līdz galamērķim.

Reizēm var būt tā, ka jaunais lidojums ir jāgaida dažas stundas, citreiz – veselu diennakti vai ilgāk.

Ja esi jau paspējis nodot bagāžu, un tagad tavs lidojums ir atcelts, seko līdzi informācijai. Kādā brīdī tiks paziņots, kur un kā saņemt bagāžu. Tā kā tavs lidojums ir atcelts, un tagad būs jauns lidojums, arī bagāžu vajadzēs nodot par jaunu.

Ko ir svarīgi atcerēties:

  • ja būs jāgaida 3 vai vairāk stundas, tev pienākas bezmaksas maltīte un piekļuve internetam vai 2 zvani. Ja tas netiek piedāvāts, prasi to savai aviokompānijai;
  • ja būs jāgaida visu nakti vai ilgāk, tev pienākas gan ēdiens, gan arī bezmaksas viesnīcas istaba un transports uz viesnīcu.

Kaspars pie lidmašīnas Kijevā

IEKĀPŠANAS ATTEIKUMA kompensācija

Jā, tas notiek.

Aviokompānijas pārdod vairāk biļetes uz vienu reisu nekā ir sēdvietas.

Tāpēc, ka vienmēr ir kāds, kurš beigās tomēr nelido, kurš pārdomā vai nepaspēj.

Tāpēc nevajag baidīties, ka tas tā tagad notiks katru reizi, un nu stāvēt garā rindā, lai tikai lidmašīnā iekāptu ātrāk. Tā nenotiek. Taču ir labi zināt, ka tas tā notiek un kā labāk rīkoties.

Ja aviokompānijas darbinieki saprot, ka visiem lidmašīnā vietas nepietiks:

  • tiek meklēts brīvprātīgais, kas ir gatavs lidot vēlāk;
  • brīvprātīgajam (iespējams tev) tiek piedāvāta tūlītēja kompensācija un jauns lidojums.

Tu vari tam piekrist, bet vari arī nepiekrist.

Ja tu piekrīti (“voluntarily denied boarding”), pieņem piedāvājumu, tad ar to tas arī beidzas.

Ja tu nepiekrīti, bet tev tomēr atsaka iespēju kāpt lidmašīnā un saka, ka būs jālido vēlāk (“involuntarily denied boarding”), tad pienākas arī līdz pat 600 eiro kompensācija.

Tiesības uz aprūpi (bezmaksas ēdiens, dzēriens un viesnīcas istaba)

Ja būs jāgaida vismaz 3 stunas, tev pienākas bezmaksas aprūpe.

Aviokompānijai ir pienākums par tevi parūpēties.

Eiropas aviokompāniju gadījumos tas pienākas visos lidojumos Eiropā, no Eiropas un uz Eiropu.

Ja tā ir ārpus Eiropas reģistrēta aviokompānija, tad aprūpe pienākas lidojumos Eiropā un no Eiropas uz citurieni.

Ko ir svarīgi atcerēties:

  • ja būs jāgaida 3 vai vairāk stundas, tev pienākas bezmaksas maltīte un piekļuve internetam vai 2 zvani. Ja tas netiek piedāvāts, prasi to savai aviokompānijai;
  • ja būs jāgaida visu nakti vai ilgāk, tev pienākas gan ēdiens, gan arī bezmaksas viesnīcas istaba un transports uz viesnīcu.

Norādes Honkongas lidostā

Savienotie lidojumi

Savienotais lidojums (connecting flight) ir lidojumu komplekts.

Piemēram, tev var būt lidojums no Rīgas uz Bangkoku, kurš sastāv no 2 lidojumiem: Rīga – Maskava un Maskava – Bangkoka.

Ir 2 veidu savienotie lidojumi:

  • aviokompāniju nodrošinātie;
  • ceļotāju pašu sakombinētie.

Aviokompāniju nodrošināti savienotie lidojumi

Ja tas ir aviokompānijas nodrošināts savienotais lidojums, tev vispār ne par ko nevajag uztraukties.

Starp lidojumiem ir īss laiks un tev nav īsti skaidrs, vai pietiks laika pārsēsties uz nākamo lidmašīnu?

Ko darīt, ja pirmais lidojums kavējas, vai tu paspēsi uz nākamo? Tev par to nav jāuztraucas.

Aviokompānijas to zin. Ar to rēķinās. Savienojuma laiks ir tieši tāds, kā, viņuprāt, ir pietiekami.

Ja būs kavējums un ja nokavēsi nākamo lidojumu, aviokompānija bez maksas tev  iedos jaunu biļeti.

Ja būs ilgi jāgaida, vēl arī iedos paēst un izguldīs viesnīcā.

Ja galā nonāksi vairāk nekā 3 stundas vēlāk, tev vēl pienāksies arī aizkavēta lidojuma kompensācija.

Pašu sakombinēti savienotie lidojumi

Citādāk ir tad, ja tu esi nopircis divus vai vairākus atsevišķus lidojumus.

Šajā gadījumā tā būs tava atbildība, paspēsi uz nākamo lidojumu vai nē.

Ja būs aizķeršanās, palīdzēs ceļojumu apdrošināšana.

Pērc apdrošināšanu uzreiz pēc tam, kad esi nopircis biļetes. Lai, ja ir kādas izmaiņas lidojumu laikos vēlāk, tu pret to jau esi apdrošināts.

Kā ir ar kompensāciju no aviokompānijas? Nepienākas? Ja kāds no lidojumiem aviokompānijas dēļ kavēsies vairāk nekā 3 stundas, tev par to pienāksies kompensācija. Taču sākotnēji par visām pārējām lietām tev vajadzēs samaksāt pašam. Piemēram, pašam vajadzēs nopirkt jaunu lidojumu vai lidojumus.

Kā arī kompensāciju parasti var saņemt ne ātrāk kā pēc 1-2 mēnešiem.

Taksometrs Bangkokā

Biežāk uzdotie jautājumi par kompensācijām

1. Vai man vajag apdrošināšanu?

Nē.

Lai saņemtu šajā rakstā minēto kompensāciju, tev nevajag apdrošināšanu.

Tā ir Eiropas Savienības noteikta kompensācija, kas pienākas visiem pasažieriem. Neatkarīgi no pilsonības, vecuma un apdrošināšanas.

Ceļojumu apdrošināšana palīdzēs citos gadījumos, un vismaz lētāko komplektu vienmēr ir vērts iegādāties. SafetyWing ir lēts variants, kuru ir iespējams ātri un ērti iegādāties internetā. Derēs gan īsos, gan arī garos ceļojumos uz vairākiem mēnešiem.

2. Vai arī bērniem pienākas kompensācija?

Jā.

Kompensācija pienākas arī zīdaiņiem (līdz 2 gadiem), arī tad, ja nemaz nav  iegādāta atsevišķa sēdvieta.

Kompensācijai var pieteikties tikai no 18 gadu vecuma. Līdz šim vecumam, kompensācijas pieteikums ir jāaizpilda vecākiem.

3. Vai var pieteikt arī vecus lidojumus?

Jā.

Var pieteikt arī 2-3 gadus vecus lidojumus.

Visos gadījumos ir tā, ka jo ātrāk pieteiksies, jo lielāka iespēja, ka viss izdosies, taču ir vērts mēģināt un pieteikt arī vecākus lidojumus. Ja lidojums ir no Latvijas, ir jāpasteidzas, jo pie mums tas ir jāizdara 6 mēnešu laikā pēc lidojuma.

4. Vai kompensācija var tikt izmaksāta kuponos?

Nē.

Kompensācijai vienmēr ir jābūt naudā.

Skaidrā vai ar pārskaitījumu, bet naudā nevis kuponos vai atlaižu kartēs.

Ja esi neziņas dēļ pieņēmis dāvanu karti no aviokompānijas, vari pieprasīt naudu un atgriezt dāvanu karti.

5. Vai ir vērts cīnīties ar aviokompānijām, kas nav reģistrētas Eiropas Savienībā?

Pilnīgi noteikti.

Lai arī noteikti būs situācijas, kad tev atteiks, sakot, ka mēs neesam ES aviokopmānija, uz mums tas neattiecas.

Tās ir muļķības, un vēl viens piemērs tam, kā aviokompānijas izmanto pasažieru nezināšanu.

Ja aviokompānija sniedz savus pakalpojumus Eiropas Savienības teritorijā, uz to attiecas tādi pat noteikumi kā uz citām aviokompānijām.

6. Vai tas attiecas arī uz čārterkompānijām?

Jā.

Arī ja tas ir lidojums ar tūrisma aģentūru, arī tad tev pienākas tāda pat kompensācija, ja ir ilga kavēšanās vai lidojums tiek atcelts. Jāatceras vien tas, ka tūrisma aģentūra tavā vietā neko nedarīs. Kompensācija ir jāpieprasa pašam. Saviem spēkiem vai rakstot starpnieku kompānijām.

7. Mani izguldīja 5 zvaigžņu viesnīcā un nogādāja galamērķī. Vai joprojām varu pieprasīt arī kompensāciju?

Jā.

Ja tā bija aviokompānijas vaina, tev pienākas arī kompensācija. Vienmēr.

Piesakies kompensācijai pats vai ar starpnieku palīdzību.

Skatupunkts Koh Samui, Taizemē

Ja tev ir kādi jautājumi par šo tēmu, jautā komentāros!

Ja ir vēl kaut kas tāds, kas daudziem interesēs un kas šobrīd nav pievienots rakstā, vēlāk tas tiks pievienots. Jo, kā jau minēju, šī tēma ir ļoti plaša. Esmu centies visu maksimāli vienkāršot, tā lai ikvienam ir lielāka skaidrība par to, kā tas viss darbojas.

Lai veiksmīgi lidojumi! 

4 thoughts on “Kā saņemt kompensāciju no aviokompānijas?”

  1. Sveiki! Par aviokompānijām tā kā būtu skaidrs. Bet kā rīkoties situācijā, kad savienotais reiss Rīga- Frankfure-Liona-Ajacco ir pirkts kiwi.com? Lufthansa+Air Corsica/Volotea. Lufthansa maina lidojuma datumus un laikus jau 2.reizi ( 17 dienas pirms izlidošanas). Pirmoreiz piemaksājām par starpību Kiwi par jaunajām biļetēm, tagad atkal izmaiņas- atgriešanās dienu vēlāk, kas mums neder. Lufthansas pārstāvniecība Latvijā atsakās ar mani runāt, jo biļetes neesot pirktas pie viņiem, ar Kiwi sazināties nav iespējams- automātiskais atbildētājs saka, ka viņi ir pārslogoti un atbildēs tikai 3 dienas pirms reisa!!! Ko darīt?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *